phone +32(0)16 58 27 90

FAQ

FAQ

Wat zijn de tarieven?keyboard_arrow_down


Weekend, 2 nachten€1100.00 (niet mogelijk tijdens juli en augustus)
Weekend, 3 nachten €1200.00 (niet mogelijk tijdens juli en augustus)
Midweek, 4 nachten€1200.00
Week, 7 nachten€1300.00
Verplichte huur bed-en badlinnen€10,00 per persoon
Verplichte eindschoonmaak en desinfectie€100,00
Waarborg€500.00, wordt na controle, mits aftrek van de beschadigde goederen, ten laatste 14 dagen na je verblijf teruggestort

Hoe reserveer ik de vakantiewoning?keyboard_arrow_down

  • Je reserveert via het online reserveringssysteem. Hier zijn geen reserveringskosten aan verbonden aangezien je rechtstreeks met de eigenaar handelt. Of je reserveert telefonisch.
  • Je krijgt van ons een e-mail met de bevestiging van de reservering én het verzoek om binnen de 5 dagen een voorschot van 30% van de  huursom te betalen. 
  • Je betaalt het saldo van de huursom en de waarborg van €500.00 uiterlijk 30 dagen vóór de aanvang van de huurperiode. 
  • Wanneer je reserveert  binnen de 30 dagen voor aanvang van de huurperiode, betaal je de ganse huursom en de waarborg van €500.00

Kan ik ook voor andere aankomst-/vertrekdagen kiezen?keyboard_arrow_down

In principe houden wij vast aan de volgende aankomst- en vertrekdagen:

Week: van vrijdag tot vrijdag

Midweek: van maandag tot vrijdag

Weekend: van vrijdag tot  zondag of maandag (niet mogelijk tijdens de juli en augustus)

Aankomstuur: op vrijdag of maandag vanaf 16.00u. Indien je verwacht na 18.00u toe te komen, vragen wij je om ons tijdig te verwittigen.

Vertrekuur: elke vrijdag of maandag tot 10.00u.

COVID-19 UPDATE: Aangezien wij er zelf voor kiezen om tussen twee huurperiodes min. 24u tussen te laten, zodat wij voldoende tijd hebben om de ganse woning grondig schoon te maken én te ontsmetten, kan het gebeuren dat je op een andere dag dan vrijdag of maandag moet inchecken (en uitchecken), bvb van zondag tot zondag of van dinsdag tot zaterdag. 

Een verlengd verblijf is eventueel mogelijk mits beschikbaarheid en overleg. 

Een late check-out is eventueel mogelijk mits beschikbaarheid en overleg.



Wat is het aankomstuur/vertrekuur?keyboard_arrow_down

  • De vakantiewoning is beschikbaar vanaf 16:00u op de dag van aankomst. Verwacht je later dan 18.00u aan te komen, dan horen wij dat graag. Je kan ons altijd telefonisch bereiken op +32 (0)16 58 27 90.
  • Op de dag van vertrek moet je de sleutels uiterlijk tegen 10.00u inleveren, Zo hebben wij voldoende tijd om de eindschoonmaak uit te voeren en de vakantiewoning weer in orde te maken voor de volgende gasten. 

COVID-19 UPDATE: Je geeft ons bij je aankomst aan de vakantiewoning een seintje op het nummer +32 (0)16 58 27 90. Wij openen het slot van de voordeur vanop afstand, zodat je jezelf kan binnenlaten. Via de rechtse deur in de gang stap je de zitruimte binnen. Wij heten je daar, op 1.5 meter afstand, hartelijk welkom. Wij geven je alle nodige info en overlopen samen met jou de voorziene veiligheidsmaatregelen en regels. 

Wat is de minimum leeftijd om de vakantiewoning te huren?keyboard_arrow_down

Je moet minimum 18 jaar zijn voor het huren van de vakantiewoning. Wij richten ons op gasten die in gezins- of familieverband vakantie komen vieren. Voor bepaalde groepssamenstellingen, bijvoorbeeld jongerenvakanties of vrijgezellenfeesten is onze accommodatie niet geschikt. In sommige gevallen nemen we dan ook het besluit om de boeking te weigeren.

Hoeveel mensen kunnen er verblijven?keyboard_arrow_down

  • Je kan maximum met 8 personen in onze vakantiewoning verblijven. Dit aantal mag in geen geval overschreden worden. Bij overschrijding van het maximum aantal personen is men niet meer in orde met het reglement van het Vlaamse Gewest in verband met de brandveiligheid en met de brandverzekering. De huurovereenkomst wordt in dit geval van rechtswege als ontbonden beschouwd. Je hebt geen toegang meer tot de vakantiewoning, noch kan je aanspraak maken op de teruggave van de huursom.
  • Een baby jonger dan één jaar wordt niet als volwaardig persoon meegeteld maar z'n verblijf moet wel aan de verhuurder op voorhand worden vermeld.
  • Indien er buiten medeweten van de verhuurder niet-gekende medehuurders in de vakantiewoning verblijven, ontstaat er onmiddellijk een vordering van 25% van de totale huursom per extra persoon, die zal worden ingehouden op de waarborg.
  • Onderverhuren is verboden.
  • Het bijzetten van bedden (met uitzondering van een zelf meegebracht baby- of kinderbedje), tenten, caravans of mobilhomes is verboden.

Is de vakantiewoning geschikt om met (kleine) kinderen in te verblijven?keyboard_arrow_down

Op het gelijkvloers van de woning is er een kleine ontspanningsruimte met speelgoed, gezelschapsspelletjes en strips. Je kan hier ook naar een film op groot scherm kijken, Je brengt hiervoor je eigen laptop mee. De beamer krijg je in bruikleen bij de eigenaar. 

Voor de allerkleinsten breng je zelf een kinderstoel of bedje mee.

COVID-19 UPDATE; het speelgoed wordt tussen twee huurperiodes gereinigd en ontsmet. 

Is de vakantiewoning toegankelijk voor rolstoelgebruikers?keyboard_arrow_down

Onze vakantiewoning is niet toegankelijk voor rolstoelgebruikers. De slaapkamers bevinden zich op de eerste en tweede verdieping, alleen te bereiken via een trap.

Mogen er huisdieren in de vakantiewoning komen?keyboard_arrow_down

Helaas zijn huisdieren niet toegestaan in de vakantiewoning. Dit geldt ook voor huisdieren van eventuele bezoekers! Zo kunnen mensen met een huisdierenallergie ook de vakantiewoning huren. 

COVID-19 UPDATE: Op dit moment is het niet toegestaan bezoekers te ontvangen die niet in onze vakantiewoning verblijven.  

Is er gratis wifi en digitale tv voorhanden?keyboard_arrow_down

Ja, in de gehele woning, zowel op het gelijkvloers, in de tuin als op de verdiepingen, is er gratis wifi beschikbaar. 

Elke slaapkamer beschikt over een smart tv met internationale kanalen en Netflix.

In de Happy Room kan je je eigen laptop aansluiten op de beamer om film te kijken op groot scherm.

Wat breng ik zelf mee? Wat is inclusief?keyboard_arrow_down

inclusief

  • Opgemaakte bedden bij aankomst
  • Basis verzorgingsset Rituals per kamer
  • Keukenlinnen, afwasproduct en vaatwastabletten voor de vaatwasmachine
  • Reinigings- en ontsmettingsproducten
  • Toiletpapier, keukenpapier, koffiefilters, basisset streekkoffie, thee en kruiden
  • Streekmand met lekkers
  • Wifi en Netflix
  • Opladen elektrische fietsen
  • Normaal water-, gas- en elektriciteitsverbruik
  • Gebruik jacuzzi
  • BTW

Zelf mee te brengen

  • Babybedje of kinderbedje en baby- of kinderbedlinnen
  • Babystoeltje of kinderstoel

Extra kosten

  • verplichte huur bed-en badlinnen: €10,00 per persoon
  • verplichte eindschoonmaak en desinfectie: €100,00
  • optioneel: huur mountainbike: €23.00 per persoon, per dag
  • optioneel: huur gps voor mountainbike: €9.00 per persoon, per dag

Wanneer krijg ik mijn waarborg terugbetaald?keyboard_arrow_down

  • De waarborg dient om eventuele ongelukjes of schade te vergoeden, en ook om buitensporig verbruik van water, gas of elektriciteit te vergoeden. 
  • Klachten in verband met de inventaris en bestaande schade worden aanvaard tot 4 uur na je aankomst. Je meldt dit aan de eigenaar, die naast de vakantiewoning woont.  
  • De controle van de vakantiewoning gebeurt na je vertrek, bij het schoonmaken. Wanneer er geen schade of breuk is geconstateerd, dan wordt de waarborgsom ten laatste 14 dagen na je verblijf via bankoverschrijving geretourneerd. 
  • In geval van schade die het bedrag van de waarborg overstijgt, is de huurder verplicht een aanvullende betaling over te maken binnen de week na berichtgeving.
  • Je doet er goed aan spontaan ongelukjes of schade te melden. Zo kan de schade onmiddellijk vastgesteld worden, en vermijd je misverstanden en discussies achteraf.

Mag ik eigen bed- en badlinnen meebrengen?keyboard_arrow_down

Neen, in het kader van de maatregelen ter preventie van de verspreiding van het COVID-19 virus, verplichten wij momenteel de huur van bed-en badlinnen. Dit linnen wordt industrieel gereinigd en gestreken.

COVID-19 UDATE: Bij vertrek vragen wij om het bed-en badlinnen uit de kamer te verwijderen en in de daarvoor voorziene, afsluitbare waszakken te deponeren. Deze waszakken worden verzameld in de gang op de eerste verdieping. 

Het bedlinnen omvat 1 matrasbeschermer, 1 onderlaken, 2 hoofdkussens met sloop en 1 dekbed met overtrek per persoon

Het badlinnen omvat 1 grote badhanddoek, 1 medium badhanddoek, 2 kleine handdoekjes en 1 badmat per persoon. 

Bed- en badlinnenpakketten worden bij de boeking gereserveerd aan €10/pp

Moet ik de vakantiewoning zelf schoonmaken na mijn verblijf?keyboard_arrow_down

De eindschoonmaak en de desinfectie wordt altijd verplicht bijgeboekt. De vakantiewoning moet bij vertrek bezemschoon achter gelaten worden, met een lege vaatwasmachine en het afval uit de woning verwijderd.

Wat moet er gebeuren met het huisvuil?keyboard_arrow_down

  • Je moet het huisvuil sorteren.  De eigenaar stelt hiervoor het sorteerreglement en de afvalcontainers ter beschikking.
  • Papier, karton, glas en aardewerk moet door de huurder meegenomen te worden.

{{ popup_title }}

{{ popup_close_text }}

x